Колектори, погрози та шантаж: колишня працівниця поділилася шахрайською схемою онлайн-кредитування

13.08.2021 21:20 1359 0
Колектори, погрози та шантаж: колишня працівниця поділилася шахрайською схемою онлайн-кредитування

Коронавірусна криза, проблеми з роботою та постійне прагнення українців підвищити рівень життя супереч фінансовим можливостям призвело до зародження численних фінансових установ, які успішно монетизували ці бажання та потреби.

Отже, розпочнемо з питання, що ж таке ці онлайн-кредити та чим вони відрізняються від звичайних?

Від традиційних банківських кредитів мікрозайми в інтернеті відрізняються тим, що від вас вимагатимуть мінімум особистої інформації та документів. Один із суттєвих переваг таких кредитів це можливість отримати займ за лічені хвилини 24/7, при цьому від вас навіть не вимагатимуть підтвердження легального рівня доходів. Шаленої популярності такий вид кредитів набув і завдяки тому, що гроші видаються тим категоріям позичальників, яким звичайні банки відмовляють, мова йде про пенсіонерів, безробітних, студентів та людей з поганою кредитною історією. Достатньо всього лиш натиснути декілька кнопок на своєму комп’ютері або телефоні, як гроші вже зараховано на вашу картку.

Однак вигідні умови це лише обгортка, яка гарно продається. Щоби зрозуміти, що ж стоїть за цим онлайн кредитуванням ми поспілкувалися з колишньою працівницею однієї з відомих компані, що надає послуги швидкого кредитування. Екс-співробітниця розповіла про зворотню сторону цього бізнесу.

Катерина Трунова працювала в компанії безпосередньо з клієнтами, тому їй відомо про всі методи впливу колекторських компаній, шахрайські схеми та неймовірні відсотки кредитування. Також дівчина поділилася з нами реальними історіями своїх клієнтів.

Катерина за спеціальністю бухгалтер, однак вирішила поекспериментувати та змінити напрямок, щоби отримати додатковий досвід.

 

«Я працювала операціоністом по роботі з клієнтами, тому знаю як відбувається вся ця процедура оформлення кредиту та наслідки порушення умов договору позичальниками. Неопосередковано в самій колекторській фірмі я не працювала, але мені відомо, як вони працюють та які методи впливу застосовують. Я часто спілкувалася з клієнтами, вони мені розповідали багато жахливих речей. Колектори припускаються до шантажу у соціальних мережах, збирають інформацію про людей та відверто залякують».

Грабіжницькі розміри процентів і санкцій онлайн-кредитування. Чому на це не звертають уваги позичальники?

 

Зазвичай, щоби укласти угоду із сервісом онлайн-кредитування необхідно заповнити анкету-заявку та зареєструватися. Під час реєстрації необхідно надати згоду на обробку персональних даних та прив'язати до сервісу банківську картку.
Позичальнику пропонують погодитися з договором та отримати кредит лише після схвалення заявки компанією. Саме це унеможливлює перегляд умов до надання персональних даних та не дає можливості обрати найвигіднішу пропозицію.
Як би це парадоксально не звучало, компаніям, що видають онлайн-позики вигідно, аби їх клієнти порушували зобов'язання за договором.

Такі сервіси чудово розуміють людський фактор. Відповідь на питання, чому ж позичальники не звертають увагу на умови дуже проста. Людина при гострій фінансовій потребі не хоче витрачати зайвий час та увагу, які вона вже і так використала для заповнення онлайн-форми та підтвердження банківської карти.

 

« Нас вчили приховувати інформацію, що стосується реальних відсотків кредитування. Все дуже хитро зроблено. Вагомим фактором, завдяки якому онлайн-позика набула такої популярності є те, що ми могли оформляти кредит для всіх хто виявляв таке бажання, навіть на не платоспроможних клієнтів. Компанії вигідно, щоби клієнт порушував умови договору, там все на цьому і побудовано» – розповідає Катерина.

 

Також дівчина розповіла, про жахаючі умови праці та що саме входило в її обов’язки.

 

«Ми працювали як в тюрмі, по 12 годин на день, шість днів на тиждень. В основному займалися тим, що «ловили» заявки на сайті, дзвонили та намагалися вмовити людину на підписання договору. Компанія використовує так звані «скрипти» за якими ти спілкуєшся. Всі телефонні розмови прослуховуються, якщо раптом працівник додає щось своє, то за це дуже сильно штрафують. Працювати в такій компанії не аби який ризик. У мене було сотні конфліктів з людьми в неадекватному стані, п'яними, у наркотичному сп'янінні. І зауважу що там навіть немає охорони й ти сама сидиш в офісі з грошима, а в кінці робочого дня у тебе їх не забирають інкасатори, а ти йдеш, береш 25000-50000 грн і скидуєш через термінал самообслуговування, озираючись з острахом, щоб тебе не «жахнули» по голові та не забрали все це. Відношення керівництва до нас операціоністів було скотським, нас сприймали за рабів-надзирачів... Зарплату ніколи не розписували, незрозумілі премії та ставки…».

 

Катерина розповіла, чому клієнти компанії не зверталися до букви закону, щоби визнати нараховані штрафи не законними.

 

«Як правило, клієнти компанії, це маргінальні групи суспільства задовбані жінки алкашів, малограмотні та недосвідчені люди, що погано орієнтується в інтернеті та інформаційних ресурсах. Це люди які «присідають» на мікрокредити, як на іглу. Були випадки, коли людина боргувала понад рік, а потім гасила і їй все одно погоджували наступний кредит. Вони знають що клієнт повернеться і вони так чи інакше отримають нього свій прибуток До суду ніхто не йде, причина проста: вони банально не знають як це зробити та навіть не підозрюють, що в них є на це право».

 

Також колишня працівниця розповіла нам про методи впливу на боржників. Перше чим ми поцікавились, чи застосовують так звані колектори в таких випадках фізичне насилля.

 

«Ні, такі методи впливу не застосовуються. Зазвичай в колекторських компаніях працюють колишні працівники правоохоронних органів. Вони морально та психологічно давлять на людину. Дізнаються про позичальників всю особисту інформацію, їх коло спілкування, особисті дані рідних та їх місце знаходження. Виходять на близьких, знайомих, родичів, які мають кошти та починають погрожувати їм. Була ситуація, коли до мене прийшла жінка син якої взяв позику в розмірі 5 тисяч, вона була змушена повернутися із заробітків, тому що колектори знайшли всіх їх рідних, знайомих та навіть сусідів і почали їх тероризувати».

 

Ми поцікавились, що ж відбувається з тими позичальниками, які відверто ігнорують колекторські компанії та їх погрози. Катерина поділилась з нами й цією інформацією.

 

«Для отримання позики в компанії, якій я працювала не потрібно було навіть вказувати поручителів. Там простенька анкета, були навіть такі люди, які не знали писати. Головне мати паспорт та надати компанії контактні номери телефонів. Працюють так звані аналітики, які знаходять людей, що можуть повернути за борг за боржника і відверто тиснуть на цих людей. Таким чином колектори змушують сплачувати кредити людей, які не мають до нього жодного відношення. До мене неодноразово приходили рідні позичальників, які порушили умови договору та погашають кредит, тому що їм на роботу приходять погрози фізичної розправи, вони бояться».

Дівчина розповіла, що за для того аби потрапити на гачок до такої недобросовісної компанії достатньо лише один раз залишити свою заявку на сайті.

 

"Процес проходить в три етапи: людина хоче оформити кредит, заходить на сайт (чи на відділення) залишає, наприклад на сайті заявку. Отримавши телефон потенційного клієнта, вони від вас не відчепляться. Операціоністи мали дзвонити з різних номерів, по пару раз і психологічно "переконувати", не озвучивши відсотки та говорячи часто відверту брехню. Потім людина приходила на відділення з паспортом її фотографували. Ці фото потім використовували за для шантажу та поширювали в інтернеті з відверто непристойними підписами, в кого на що фантазії вистачить. Далі договір мілким шрифтом де нічого не зрозуміло. Договір заключається на 14 днів, далі ти маєш його або погасити або сплатити відсотки та продовжити. В карантин багато хто був без роботи, приходили й просили відтермінування чи розбивку. Жодного разу компанія не йшла на поступки, а навпаки нараховувала все що можна, навіть договір переписали забравши термін "штраф" на відсоток за користування з пролонгацією, однак це залишався той самий штраф. Компанія має багатомільярдні прибутки з найбідніших верств населення».

За словами Катерини працівники такого сервісу досягають успіху в у цій сфері лише в тому випадку, коли повністю підтримують корпоративну філософію компанії.

 

«Я там не прижилася, бо мені бридко все це. Однак дівчатка та хлопчики, які були моїми колегами в основному так промиті філософією корпоративної релігії, що буквально зневажають своїх клієнтів. Хоча спілкуються з ними виключно по скриптах з побажанням "гарного дня" і "ми вас цінимо", а після цього в спину такі фразочки типу "завтра ти будеш свою доньку на трасу заставляти робити, але з тебе витрусять гроші", цинізм і ненависть. Для них колектора то герої Марвел — приклад і захоплення. Вони бачать як люди ридаючи приносять таки останні гроші».

Під кінець нашого відвертого діалогу жінка зазначила, що не всі компанії в цій сфері застосовують такі ганебні методи роботи з клієнтами, однак наполегливо рекомендує всім в кого зявилась гостра потреба у термінових грошах уважно читати умови договору, щоби уникнути зайвих проблем.

Читайте також:

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!