Під прицілом: як функціонує таргетинг у соціальних мережах

09.03.2021 21:34 289 0
Під прицілом: як функціонує таргетинг у соціальних мережах

Соціальні мережі, пошукові системи і мобільні додатки збирають наші дані – а ми з легкою душею ними ділимося. Алгоритми можуть знати про нас більше, ніж найближчі люди – все ж у мережі користувачі часто відкривають те, про що в реальності мовчать.

Такі масиви даних нагромаджують та аналізують, звісно ж, не задля порожньої цікавості. «Senator, we run ads» – фраза, яку сказав засновник Facebook Марк Цукерберґ, відповідаючи у Сенаті США на запитання, як соцмережа може залишатись безкоштовною. Ця репліка стала мемом і підтвердила те, про що багато хто й так здогадувався – ми платимо за безкоштовне користування своєю інформацією та увагою. Дані про користувачів збирають, щоб рекомендувати їм персоналізований контент і, звісно, таргетовану рекламу. Хочуть все знати Таргетована реклама враховує базові дані профілю, такі як вік, стать, сімейний стан, фінансове становище, місце проживання. Це начебто лежить на поверхні, однак важить багато. Рекламу товарів для немовлят доцільніше показувати жінці, яка недавно народила, ніж неодруженому чоловікові (демографічний таргетинг). А політик, який балотувався на місцевих виборах у Закарпатську обласну раду, нічого не виграв би від того, що його рекламу побачили мешканці Київщини (геотаргетинг). Більш тонким методом є відстеження онлайн-поведінки користувачів за історією пошуків, cookie-файлами і реакціями: що вони шукають, які сторінки відвідують, як взаємодіють, що купують. На основі цих даних можна зробити висновки про зацікавлення тієї чи іншої частини аудиторії, притаманні їй способи комунікації та споживчу поведінку. Таргетинг ставить за мету відстежити ідеальну мішень для рекламного повідомлення – людину, чиї потреби та інтереси сигналізують про те, що саме їй може знадобитися пропонований продукт чи послуга. Якщо алгоритм зробив висновок, що людина цікавиться спортом – кросівки, спортивні костюми та відповідний інвентар так і миготітимуть перед її очима (тематичний таргетинг). Інструментарій соцмереж дозволяє налаштувати приціл реклами на найвужчі сегменти аудиторії: людей, які недавно закохалися; працівників, які добираються на роботу з передмість; студентів конкретного вишу; батьків дітей підліткового віку; близьких друзів людей, у яких скоро день народження. Таких категорій, на які можна налаштувати персоналізований показ рекламних повідомлень, у тому-таки Facebook десятки, адже аналізується дуже багато параметрів. Взаємовигідний обмін? Продавцям таргетований маркетинг зіграв тільки на руку. Тепер замість того, щоб щедрою рукою розсипати свої повідомлення по всім доступним каналам, сподіваючись на відгук хоч якоїсь частини аудиторії, вони можуть звертатися напряму до тих, хто з більшою вірогідністю є потенційним клієнтом/покупцем. Вмілий таргетинг допомагає скоротити видатки на рекламні кампанії, а кількість приваблених клієнтів – збільшити. Та й самі користувачі бачать у своїй стрічці те, що їх так чи інакше цікавить. У 2020 році в світі було 3,8 млрд активних користувачів соціальних мереж. Це 49% всього населення. Для фірм і брендів соціальні мережі – найдешевший спосіб заявити про себе.  Присутність у соцмережах робить їх ближчими до людей, але не автоматично і не гарантовано. Щоб налагодити контакт саме з тією цільовою аудиторією, сторінки компаній довіряють вести SMM-спеціалістам. Як не дивно, самі компанії не завжди чітко уявляють власну цільову аудиторію. Отож вони звертаються до фахівців, які допомагають звузити коло пошуку і підібрати зброю, яка влучить у ціль. Грамотний таргетолог знає безліч способів показати продукт цільовій аудиторії, наприклад, у Instagram чи Facebook. Таргетинг – потужний інструмент, який може бути корисний і самим споживачам. Наприклад, ви нещодавно заручилися і шукаєте весільну агенцію – а вона через таргетовану рекламу саме шукає вас. Ця зустріч може стати доленосною. Читайте також: “Щеплення проти COVID-19 наразі є найефективнішим методом захисту” – Михайло Поляк Будьте в курсі з “ПЕРШИЙ.com.ua” – приєднуйся до наших каналів у Telegram та Viber, а також підписуйся на сторінку в Instagram

Теги: Соцмережі
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!