Закарпатцям на замітку: довічного позбавлення "прав" не буде

16.06.2018 11:30 245 0
Закарпатцям на замітку: довічного позбавлення "прав" не буде
Законопроект з номером 7432 ми розбирали детально, уважно вивчаючи кожну описану в ньому запропоновану зміну законодавства, що стосується водія. Нагадаємо, що в згаданому документі були викладені наступні пропозиції:
  • за проїзд на заборонний сигнал світлофора штрафувати на 850 грн і позбавляти водійських прав на 10 років;
  • за третє зафіксоване порушення (проїзд на заборонний сигнал світлофора), не за певний період, а взагалі, за всю водійську кар'єру - штраф 1700 грн і довічне позбавлення водійських прав;
  • за водіння транспортного засобу в стані алкогольного чи іншого сп'яніння - штраф 10 200 грн і довічне позбавлення прав;
  • за водіння ТЗ під дією алкоголю або подібних речовин, особою, яка не має водійських прав - штраф 40 800 або адмінарешт на 15 діб.
Такі серйозні санкції, частина з яких були взагалі безальтернативними, на нашу думку не відповідали головному призначенню Адміністративного кодексу - попередження порушень та виправна функція. Крім того, надмірно жорсткі санкції (довічне позбавлення водійських прав), однозначно несли корупційні ризики. Адже навряд чи знайдеться хоч хто-небудь, хто відразу і «без торгу» погодиться з фактом позбавлення його на все життя певної можливості. Детально з усіма ризиками і негативними моментами, які могли б виникнути в разі отримання проектом №7432 статусу закону, можна ознайомитися тут. Замість методу «карати краще», ми пропонували ініціаторам цього та інших подібних законопроектів звернути увагу на успішний закордонний досвід по боротьбі з водінням у стані сп'яніння або ігноруванням правил дорожнього руху. Наприклад, «пункти тверезості», введення яких запропоновано в з / п №6679, дійсно могли б істотно знизити кількість водіїв, які вживають алкоголь і сідають за кермо. Замість довічного позбавлення прав, крім випадків систематичних порушень, варто ввести систему штрафних балів і спеціальну комісію на встановлення придатності до керування транспортним засобом, скажімо, за прикладом Німеччини, де існує так званий «Ідіот-тест», який зобов'язані пройти всі водії, які отримали певну кількість штрафних балів. А перед цим тестом необхідно пройти спеціальні курси та здати ряд додаткових іспитів. Така ідея теж зареєстрована в ВР, в проекті №5168, який скоро повинен повернутися з доопрацювання - інформує "Auto.ria". У нашому резюме по законопроекту №7432 в статті «Довічне позбавлення водійських прав - чи спрацює це на користь», ми висловили надію, що наші зауваження будуть донесені до авторів документа і експертів ВР, і враховані. А тепер, фактично закриваючи тему з описуваних законопроектом - резюмуємо: наші думки були почуті. Нехай і не в повній мірі (наприклад, ризиків виникнення корупції фахівці відповідного комітету ВР в документі не виявили), але в Головному науково-експертному управлінні і в профільному Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з нашою думкою погодилися. У підсумку 5 червня 2018 року на електронній картці законопроекту з'явилося повідомлення: «Вручено подання Комітету про відхилення». Це означає, що невиправдано жорсткі санкції введені не будуть. Разом з цим, з огляду на високий рівень травматизму і смертності на дорогах, і не надто високу ступінь дотримання ПДР українськими водіями, сподіваємося на підтримку вже зареєстрованих зважених комплексних рішень, і поява нових, дійсно якісних законодавчих ініціатив. Нагадаємо, До уваги водіїв: оформлення ДТП і штрафи по-новому. Також читайте: Історичні перила Ужгорода руйнуються (ФОТО).  

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!