Підручні засоби чи спецінструмент? Що може згодитися під час ремонту автомобіля

21.10.2021 12:28 721 0
Підручні засоби чи спецінструмент? Що може згодитися під час ремонту автомобіля

Намагаючись відремонтувати авто у власному гаражі, механіки-любителі постійно стикаються з тим, що під рукою не опиняється певного інструмента, без якого операція значно ускладняється. Є різниця навіть у зручності і швидкості відкручування гайок між звичайним гайковим ключем і шестигранним. А якщо потрібно зробити це у важкодоступному місці, не обійтися без трещітки. Тому заядлі автомобілісти рано чи пізно переконуються у необхідності купівлі професійного набору інструментів https://profline.ua/, з яким робота піде значно жвавіше, ніж якщо обходитися підручними засобами. 

Втім, покоління гаражних умільців виробили способи замінити практично будь-який інструмент, якого бракує. І у якості «швидкої допомоги» вони практично незамінні, приміром, у таких випадках:

  • Потрібно відкрутити щось непідходящим ключем
  • Замінити ремінь ГРМ
  • Виміряти момент затяжки

Замість шести- або чотиригранника

Відкрутити гайку з внутрішнім шестигранником у зливному піддоні мастильного фільтра можна, якщо, покопирсавшись, вдасться знайти болт з голівкою, яка підходить за розміром до шестигранника. На нього потрібно накрутити пару гайок і вставити голівкою у шестигранну. Після цього залишиться просто відкрутити шестигранник звичайним ключем. З чотиригранним болтом у цьому місці ситуація складніша – доведеться або пропилювати, або відкручувати газовим ключем. Або купувати чотиригранний ключ, якщо не одразу, то на майбутнє.

На що згодяться дві копійки

Якщо зайшла мова про відкручування чого-небудь непідходящим ключем, є простий лайфхак для того, щоб відкрутити гайку чи болт рожковим ключем більшого розміру. Між губкою ключа і гайкою або голівкою болта вставляється підходяща за розміром дрібна монетка, чи й кілька – ліпше з тих, які вже вийшли з обігу. Так можна, наприклад, відкрутити клему акумулятора ключем на 15, хоча потрібен ключ на 13 або 14.

Натягнути ремінь

Ще одна операція, яку просунуті автомобілісти іноді хочуть провести самі – заміна приводних ременів та ременя ГРМ. Буває, що один ремінь не вдається натягнути парою рук, особливо якщо він довгий і проходить через велику кількість роликів або шківів. Виручити можуть звичайні пластикові стяжки для приводів. Такою стяжкою іноді зручно закріпити ремінь на одному зі шківів, після чого він уже не буде злітати. Важливо потім не забути цю стяжку зрізати. 

Ще одна хитрість гаражних умільців – заміна ременя ГРМ без пошуку і виставлення міток фаз. Для цього старий ремінь розрізають уздовж навпіл, потім знімають одну половину. На звільнену частину шківів і роликів одягають новий ремінь, потім розрізають другу половину старого ременя і пересувають новий ремінь до кінця на своє місце. Теоретично спосіб працює, але краще все-таки перевіряти мітки – невдала заміна ременя таким методом може призвести до зустрічі клапанів з поршнями.

Вага і динамометр

Якщо під рукою немає динамометричного ключа, а оцінити власну силу складно, і все ж не хочеться закрутити гайки сильніше, ніж Кіми у Північній Кореї – хоча вони закручували у переносному сенсі, а ви у прямому – може стати у нагоді пружинна вага. А тепер проста фізика: 1 Нм – це 100 грамів на важелі довжиною 1 метр. Приміром, у болтів клапанної кришки момент затяжки близько 10-15 Нм. Якщо потрібен момент затяжки 10 Нм,  на ключ надягається труба-подовжувач, від болта відмірюється метр і знаходиться та точка, в якій потрібно докласти зусилля вагами, рівне одному кілограму. Головне – тягнути під прямим кутом. Спосіб доволі точний, а похибка не надто велика і шкоди не завдасть.

Читайте також:

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!