Будьте в курсі з “ПЕРШИЙ.com.ua” – підписуйтесь на наш канал в Telegram, а також сторінку в Instagram
Чергова брехня президента Зеленського
05.11.2019 10:32
250
0
31 жовтня президент Володимир Зеленський під час спільного брифінгу безсоромно збрехав генеральному секретарю НАТО Єнсу Столтенбергу, заявивши: «...Україна виконує всі рекомендації Венеціанської комісії щодо Закону України "Про освіту". Навіть більше, 6 з 7 рекомендацій уже виконано українською стороною».
Для відносин України і Північноатлантичного альянсу це питання ‒ ключове і вкрай важливе. Угорщина, яка є членом альянсу, блокувала роботу комісії Україна ‒ НАТО, оскільки була обурена тим, що заборона навчатися рідною мовою обмежує права українських громадян угорської національності.
Незважаючи на наявність монобільшості в парламенті, президент Зеленський не проявляє політичної волі, щоб виконати рекомендації Венеціанської комісії щодо Закону України «Про освіту».
Тому замість реального вирішення питання Зеленський йде на пряму брехню, мабуть розраховуючи на те, що керівництво НАТО, спираючись на цю неправдиву інформацію, займе необгрунтовану і жорсткішу позицію щодо Угорщини.
Важливість цього питання підтверджується й тим, що Столтенберг під час спільного брифінгу приділив темі реалізації рекомендацій Венеціанської комісії навіть більше часу, ніж Зеленський, і при цьому теж повторив неправдиву тезу про виконання «6 з 7 рекомендацій». Таким чином, слова Зеленського стали причиною того, що ця брехня прозвучала вже і з вуст генерального секретаря Північноатлантичного альянсу.
«Партнера» НАТО не бентежить той факт, що своєю брехнею, заради досягнення власних примарних політичних цілей, він провокує конфлікти всередині альянсу. Очевидно, що тепер Угорщина має повне право виявляти невдоволення як стосовно президента України, так і з приводу озвучених керівництвом НАТО заяв.
Слова Зеленського про виконання «6 з 7 рекомендацій» ‒ відверта і цинічна брехня.
Згадані 7 рекомендацій, наведених у пункті 126 висновків Венеціанської комісії від 8 грудня 2017 року, можна розділити на дві групи: ті, які вимагають змін в законодавстві, і ті, виконання яких можливо без подібних змін. До першої групи належать 4 вимоги, однак у законах, що стосуються цих пунктів, нічого, по суті, не змінилося. Йдеться про те, щоб:
- Продовжувати забезпечувати достатню частку освіти мовами меншин у початковій та середній школі, на додачу до вивчення державної мови. Йдеться про викладання значної кількості предметів мовами меншин незалежно від того, чи є вони офіційними мовами ЄС. А Закон аж ніяк не стосується всіх мов і насамперед не стосується російської.
- Звільнити приватні школи від нових мовних вимог відповідно до статті13 Рамкової конвенції. Чинне законодавство не передбачає виключень для приватних шкіл.
- Забезпечити, щоб виконання Закону не загрожувало збереженню культурної спадщини меншин і безперервності вивчення мов меншин у традиційних школах. Чинне законодавство передбачає існування мовами меншин лише дошкільної та початкової освіти, а не безперервної, як рекомендує Венеціанська комісія.
- Внести зміни до перехідних положень закону «Проосвіту», забезпечивши більш довгий перехідний період для поступової реалізації реформи. Цей пункт виконаний частково. Верховна Рада внесла поправки в ці норми, відклавши до 2023 року повний перехід на українську мову шкіл із викладанням мовами ЄС. Але російські школи повинні зникнути вже майбутнього року, як і передбачалося з прийняттям закону, що суперечить рекомендаціям Венеціанської комісії (див. пункт 1).
Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0