Як вибрати амортизатори для автомобіля?

25.01.2022 14:16 607 0
Як вибрати амортизатори для автомобіля?

Амортизатори – елемент підвіски, який впливає на поведінку авто під час руху. З ними напряму пов’язаний комфорт їзди, а також стійкість на дорозі та керованість.

Більш того, стійки можуть впливати на зношування шин, а від окремих характеристик амортизаторів може залежати ефективність гальмування та ряд інших показників.

Передусім – рекомендації виробника

Якщо виникає питання, який амортизатор обрати, озиратися потрібно в першу чергу не на бренди і ціну запчастин, а на марку і модель автомобіля, а також тести і рекомендації автовиробника. Це гарантує, що стійки підійдуть конкретному авто. Встановлення амортизаторів, відмінних від тих, які передбачені виробником, не завжди впливає на поведінку машини позитивно.

Існують два протилежні полюси: жорстка підвіска дає максимальну керованість, але машина, яка добре тримає дорогу на швидкості, також дозволяє відчути найдрібніші вибоїни на асфальті (а якщо вони далеко не дрібні, можна поспівчувати і машині, і водію). М’яка підвіска забезпечує плавність ходу і гасить навіть великі вибоїни, але з нею авто гірше управляється під час маневрів. Коли один показник покращується, інший погіршується.

З заводу автомобіль виходить з певними характеристиками підвіски. Однак багатьом автолюбителям подобається все доробляти. Вони підсилюють м’яку підвіску, встановлюючи більш жорсткі амортизатори, пружини з меншою кількістю витків, замінюючи важелі на спортивні. Щоб пом’якшити жорстку підвіску, навпаки, ставлять «м’які» амортизатори, пружини з більшою кількістю витків, тощо. 

Якщо особливих вимог до експлуатації машини немає, найпростіше – не мудрувати з цим і дотримуватися рекомендацій автовиробника, купуючи «цивільні» амортизатори. Їхні технічні характеристики сумісні зі звичними умовами експлуатації авто, вони враховують особливості підвіски і міцність кузова. Надто потужні амортизатори можуть навіть вирвати місця кріплення до кузова або підвіски. 

Потім – умови експлуатації

Але і в житті цивільних авто бувають особливості, які не зайве врахувати при виборі амортизаторів:

  • Якщо машину часто і сильно навантажують, а то й постійно возять у  багажнику додаткову вагу, рекомендують встановлювати стійки на 30-40% сильніші.
  • Любителі швидкої їзди ставлять амортизатори з підвищеним опором, щоб кузов менше кренився.

Як правило, автовласники стикаються з такими найпоширенішими типами амортизаторів:

Масляні (олійні)

Відзначаються більшою м’якістю і забезпечують плавну роботу стійок під час їзди на нерівних поверхнях. Втім, при активній їзді олія в них піниться, вони починають працювати гірше і машина стає більш хиткою. У зимовий період масляні амортизатори мають властивість стукати, поки олія у них не прогріється. Через ці недоліки масляні амортизатори коштують дешевше, ніж аналоги.

Газові

Компресійна камера наповнена газом, закачаним під високим тиском. Вона легко стискається і розтискається, компенсуючи механічне навантаження на кузов. Газові амортизатори забезпечують відмінне зчеплення коліс з дорогою. Покращується керованість автомобіля у поворотах, а також за несприятливих погодних умов. Основні недоліки у тому, що сильніше відчуваються вибоїни, а підвіску доводиться частіше ремонтувати.

Газомасляні

Їх називають універсальними, і вони найбільш комфортні для руху в міських умовах. Найчастіше використовуються у легкових автомобілях. Конструктивно вони близькі до гідравлічних (масляних), проте олія у них не закипає, термін служби деталей вищий, а хід досить плавний. За потреби вони гідно справляються на швидкості, але більше підходять все-таки для спокійної їзди.

З вибором типу амортизатора основна рекомендація – ставити лише те, що передбачено на автозаводі.

Читайте також:

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!