Вибір зимових шин для легкового авто: на що звернути увагу

18.01.2022 16:35 549 0
Вибір зимових шин для легкового авто: на що звернути увагу

Водії, які люблять економити, іноді ставлять питання: «нащо потрібні ті зимові шини? Не можна взимку їздити на літніх?» Відповідь – не можна. Літні шини і ожеледиця – формула ДТП. 

Зима може видатися м'якою, а може й суворою. І хто не змінює шини на початку календарного сезону, робить це, коли починаються стабільні морози і снігопади. 

Зимові шини створені спеціально для гладких і слизьких поверхонь, таких як сніг і лід. Вони значно м’якші за літні та здатні зберігати еластичність навіть на сильному морозі. Властивості шин визначають кілька особливостей: 

  • Малюнок протектора
  • Склад гуми
  • Наявність шипів

Так звана «скандинавська» гума має малюнок у вигляді ромбів, розміщених у шаховому порядку. Вона підходить для суворих зим з великим шаром снігу або ожеледицею на дорогах. На «європейській» гумі малюнок протектора виконаний у вигляді «ялинки». Вона оптимальна для зим з мокрим снігом і дощами. Шипи, які бувають різними за матеріалом та формою, забезпечують зчеплення шин з крижаним чи сніговим покривом на дорозі.

Нові покришки доводиться купувати далеко не щороку, тому важливо, щоб вони відповідали критеріям якості. 

  • Визначтеся з ціною та маркою. Тільки знаючи, яку суму готовий викласти на шини, покупець може обрати марку, яка влаштовує його в певному ціновому сегменті. Наприклад, корейська авторезина Kumho чи французька Michelin.
  • З шипами чи без? Шиповані шини рекомендують використовувати у регіонах, де взимку порівняно мало снігу, а на дорогах часто буває ожеледиця. Якщо зими сніжні й трапляються шляхи зі сніговою «кашею», оптимальне зчеплення забезпечують нешиповані шини.
  • Дата виготовлення. Такий товар, як шина, має термін придатності. Максимальний відрізок часу, за який має бути реалізована покришка, становить 5 років. Варто звернути увагу на цифри, нанесені збоку шини – їх чотири. Перші дві позначають порядковий номер тижня, а останні дві – рік, коли було виготовлено покришку.
  • Зносостійкість. Виробники вказують індекс зносостійкості (Treadwear) на боковій поверхні шини. За точку відліку беруть цифру 100, яка означає, що шина в середньому може витримати 50 тис. км пробігу. Звичайно, ця цифра приблизна і все залежить від умов, у яких експлуатується колесо. Краще обирати зимові шини з якомога більшим числом Treadwear.
  • Індекс швидкості. Кожна покришка розрахована на використання за певного швидкісного режиму. Виробник автомобіля в інструкції вказує індекс швидкості, який слід врахувати при покупці шини. Він показує, з якою максимальною швидкістю може їхати машина, щоб колесо мало найкраще зчеплення з поверхнею дороги. Цей індекс виробник покришок теж наносить на боковину шини. Це двозначне число з буквою латинського алфавіту від H до Z. Найтихохідніші – Н, найбільш швидкісні – Z.
  • Індекс навантаження. На колеса припадає найбільше навантаження під час руху. Тому виробники шин визначають рівень навантаження на кожне колесо і теж вказують його. Показник потрібно враховувати при виборі зимових покришок, зважаючи на повну масу автомобіля. Фахівці радять вибирати покришки з індексом навантаження 30-35% від повної маси авто.
  • Маркування шин. Воно вказує, яким нормам сертифікації відповідає зимова шина. Якщо на покришці стоїть літера «Е», це означає, що колесо сертифіковане відповідно до вимог ЄС. Позначка «DOT» означає американську сертифікацію. Буває, що нанесені обидва ці маркери – тоді шина відповідає нормам, прийнятим на обох континентах.

Читайте також:

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!