Усі мобільні оператори змінять абонентську плату
03.04.2019 14:27
329
0
Оператори мобільного зв'язку України Kyivstar, Vodafone і lifecell повинні впродовж двох тижнів переглянути тарифні пропозиції та відмовитися від практики брати з людей плату кожні 4 тижні. Про це пише видання Хвиля.
В іншому випадку Антимонопольний комітет України перегляне пакети за них, а заодно накладе на провайдерів телеком-послуг штрафи. Антимонопольники завершили розслідування і винесуть вердикт з цього питання 15 квітня.
Відзначається, що з серпня 2018 року вся «велика трійка» почала перекладати значну частину своїх тарифних планів на чотиритижневий період тарифікації (28 днів). До цього абонентська плата нараховувалася за календарний місяць - 30 або 31 день. В результаті чого абоненти були змушені платити операторам за зайвий 13-й місяць в році.
У відповідь на скарги населення відреагував, однак, не регулятор ринку НКРЗІ, а Антимонопольний комітет України. 12 листопада відомство відкрило справу проти компаній, оскільки вбачає в їхніх діях ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Тоді уповноважена АМКУ у справі Марія Процішен пояснила, що на картельну змову вказують, зокрема, виявлені невідповідності в зовнішній і внутрішній документації операторів мобільного зв'язку.
Kyivstar, Vodafone і lifecell пояснювали зміну тарифів тим, що законодавством розрахунковий період в один місяць встановлено щодо терміна «абонентська плата», а нові тарифи підпадають під іншу різновид оплати - «плата за пакет послуг». А значить нормативні обмеження не повинні на неї поширюватися.
Однак, як з'ясували уповноважені Антимонопольного комітету, в умовах надання послуг кожного з операторів, які вони стверджували своїми внутрішніми наказами, в розділах «Термінологія» згадується саме «абонентська плата».
Вчора, 27 березня, Марія Процішен відповіла на численні звернення зацікавлених в ході осіб і уточнила, що розгляд справи знаходиться на фінальній стадії. І додала, що деякі оператори почали відмовлятися від сумнівної практики ще до засідання АМКУ.
Наприклад, 22 березня Vodafone вніс зміни до деяких тарифні плани і змінив розрахунковий період з чотирьох тижнів до місяця. Серед оновлених були названі тарифні плани Vodafone SuperNet Start, Vodafone SuperNet Pro, Vodafone SuperNet Unlim, Vodafone SuperNet Turbo, а також Vodafone Family і Vodafone Family Plus. Частина тарифних планів компанії були переведені в архів, а за рештою рішення буде прийнято «найближчим часом».
Однак не всі оператори згодні з порушеннями. Kyivstar продовжує наполягати, що термін «абонентська плата», який регулюється законодавчо, має на увазі доступ до мережі, а їх 4-тижнева тарифікація стосується «пакета послуг». Хоча по суті менеджмент Kyivstar визнав, що внутрішні правила надання послуг компанії не розмежовують поняття абонплати та плати за пакет послуг, і що їх «пакет послуг» включає в себе і надання доступу до мережі.
Що ж стосується третього гравця ринку мобільних послуг, то lifecell, за словами Процішен, не надав ніяких додаткових аргументів своєї тарифікації з моменту відкриття справи в листопаді 2018 року.
Абонентська плата за телеком-сервіси нараховується за Правилами отримання і надання телекомунікаційних послуг, затвердженими Постановою Кабінету міністрів №295 і визначається саме як «календарний місяць». Законодавчої можливості встановлювати інший термін розрахунку у оператора немає, тому тарифікація послуг пакетами в чотиритижневий термін вважається недобросовісною комерційною практикою.
Нагадуємо, Активісту ГО “Доста” з Хуста Івану Бовкуну суд виніс вирок (ФОТО)
Читайте також: Заступниця голови однієї з виборчих комісій вчинила самогубство
Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0