Свічки розжарення у дизельному двигуні: найпоширеніші ознаки несправностей
15.04.2021 19:15
2338
0

Завдання свічок розжарення – максимально швидко нагріти повітря у камері згоряння дизельного авто. Для займання паливної суміші необхідна висока температура, якої не досягнути лише за рахунок стискання. Свічка розжарення повинна працювати з моменту запуску двигуна доти, доки температура не сягне 75°C.
Хоча термін служби свічок розжарення доволі високий – не менше 60 тис. км пробігу, з часом вони псуються через зношування. Ясна річ, це відбувається тим швидше, чим активніше експлуатується машина. Тоді необхідно купувати нові, скажімо, на https://oisauto.in.ua/, і замінювати.
Ось найбільш часті ознаки того, що свічки розжарення не працюють як слід:
Жорсткий запуск. Некоректна робота свічки розжарення ускладнює займання палива у камері згоряння. Це призводить до поганого запуску двигуна, особливо в холодну пору року. За теплої погоди вихід з ладу однієї або двох свічок може бути малопомітним, а на холоді інша річ – усі знають, як дизель «любить» морози. Звичайно, несправність свічок розжарення у такій ситуації може бути далеко не єдиною причиною проблем із запуском мотора, проте якщо після перевірки паливної системи і акумулятора останній виявляться робочим, а паливо – не загустілим, наступними кроком має стати перевірка свічок.
Індикатор на панелі приборів. Багато моделей авто оснащені бортовою діагностичною системою, яка попереджає про проблеми – часто навіть до того, як їх встиг зауважити водій. Коли загоряється тривожний сигнал, слід якнайшвидше провести діагностику автомобіля. Якщо горить сигнальна лампа свічок розжарення, це може вказувати на те, що свічка розжарення ржава, чи у неї від’єднане реле, або що датчик температури несправний. Але не виключений і банальний збій програми.
Нерівномірна робота двигуна на холостих обертах. Через відсутність підігріву суміш у якомусь із циліндрів займається пізніше, і мотор працює нерівномірно. Грубий холостий хід нескладно відчути – пластикові деталі у салоні тремтять. Крім того, можна почути звук пропуску запалювання поршня, який зникає приблизно після 10 хвилин їзди.
Зниження паливної ефективності. Свічки розжарення не впливають прямо на витрати пального, але оскільки вони забезпечують додатковий жар у камері згоряння, то їхня несправність заважатиме досягнути температури, необхідної для повного спалення всієї паливної суміші. Продуктивність двигуна у такому разі ослаблюватиметься.
Білий дим. За недостатньої температури у камері згоряння під час запуску автомобіля невигоріле пальне потрапляє у вихлопну трубу, де воно перетворюється на хмару білого диму з сильним запахом. Після того, як двигун прогріється, білий дим повинен зникнути, але він все одно означає, що щось не так.
Перевіряють свічки розжарення за допомогою омметра (у справної свічки опір спіралі становить 0,7-1,8 Ом) а в режимі прогріву – безконтактним амперметром. Струм споживання хорошої свічки в залежності від типу має становити 5-18 А. Існує також дідівський метод перевірки на іскру, для якого потрібен шматок ізольованого проводу з очищеними кінцями або вимірювальний провід від блоку живлення з затискачем на одному кінці. Один кінець зачіплюється на плюсову клему акумулятора, а іншим по черзі доторкаються до нагрівального елемента кожної свічки. Якщо при дотику формується яскрава іскра, це вказує на справність свічки. Коли іскра слабка або відсутня, свічка нагрівається погано. Тоді оптимальний варіант – заміна всіх свічок розжарення одразу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шокуюча статистика: на Закарпатті за добу зафіксували 11 ДТП
Будьте в курсі з “ПЕРШИЙ.com.ua” – приєднуйся до наших каналів у Telegram та Viber, а також підписуйся на сторінку в Instagram


Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0