Нульове розмитнення авто можуть відмінити: в чому причина
Верховна Рада готується до скасування запровадженого місяць тому пільгового розмитнення авто. Скільки машин уже завезли українці, як це робиться і чому незабаром усе може закінчитися.
"Нульове розмитнення" автомобілів, скоріше за все, незабаром скасують, не чекаючи закінчення воєнного стану.
Місяць потому Верховна Рада разом з іншими категоріями товарів звільнила від митних платежів і транспортні засоби, що ввозяться в країну. Українців звільнили від сплати ПДВ, акцизу та ввізного мита при розмитненні автівок.
Проте створення черг на кордоні, які заважають проїзду транспорту із зброєю та гуманітарними вантажами, змусили владу переглянути своє рішення.
Що сталося?
26 квітня у парламенті зареєстрували законопроєкт, який пропонує відновити оподаткування транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону.
Риторика чиновників однозначна: рішення про пільгове розмитнення було помилкою. Лише за перший тиждень дії "нульового розмитнення" ця "помилка" коштувала дефіцитному держбюджету 350 млн грн.
Причому серед ввезених машин – десятки авто преміум-класу. Наприклад, Mercedes-Benz S560 вартістю 3,7 млн грн, Mercedes-Benz S400 за 3,3 млн грн, Cadillac Escalade за 3,1 млн грн, AUDI Q7 за 2,4 млн грн.
Це не зовсім відповідає основній меті введення "нульового мита": поповнити знищений війною автопарк українців. Як відомо, за перші місяці війни громадяни втратили близько 500 тис машин.
"Нульове мито" також мало допомогти волонтерам, які завозили машини для ЗСУ. Утім, "вікно можливостей" відчинилося для всіх, у тому числі для тих, хто вирішив на цьому заробити. І справа тут не лише в дорогих авто.
Чому "нульове розмитнення" скасовують?
Головна проблема – черги, які перевантажували митні пропуски з обох сторін кордону і гальмували доставляння в Україну гуманітарних вантажів та зброї для ЗСУ.
"Оформлення нових транспортних засобів об'єктивно займає багато часу, через що у величезних чергах цілодобово простоюють волонтери з гуманітарними вантажами: спорядженням для бійців, продуктами харчування та медикаментами", – пояснював заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
До того ж законодавство ЄС не дозволяє створювати окремі смуги для гуманітарних чи інших пріоритетних вантажів, тому вирішити цю проблему інакше було неможливо.
Коли можуть ухвалити закон про скасування "нульового мита"?
Коли саме приймуть закон, достеменно невідомо. Дати засідання Верховної Ради через можливі обстріли не розголошуються.
Утім наразі поки цього не сталось. Крім авто, в документі є і інші товарні позиції так званого "критичного імпорту", які можуть стати предметом дискусій щодо їх виведення з цього списку. У Верховній Раді та серед інших органів влади є група незгодних. Як далі будуть розвиватись події, поки важко сказати.
Скільки коштує привезти машину з ЄС?
За словами представника однієї з компаній-посередників, усе залежить від запиту та можливостей клієнта.
Варіант 1. Клієнт приходить вже з посиланням на конкретне авто на одному з європейських майданчиків. Тоді лишається лише перевірити його стан та організувати доставку до кордону або до певного населеного пункту, на який вказує замовник. Тут вартість послуг посередника варіюється від 200 дол до 400 дол.
Варіант 2. Є інші випадки, коли людина навіть не розуміє, що їй потрібно. Вона лише називає певну суму, відштовхуючись від якої посередник пропонує декілька варіантів на вибір. Тоді вартість послуг може сягати 600- 800 доларів.
Втім вказані цінники, звісно, не межа – послуги окремих посередників можуть сягати і 1000 дол.
Що зекономити на посередниках, деякі громадяни розглядають варіант купівлі авто через знайомих, які мають право перетину кордону. Цілком логічний крок, проте він містить свої "підводні камені", на які слід зважати.
По-перше, весь процес пошуку та перевірки авто лягає на плечі довіреної особи. По-друге, треба розуміти, що окремі витрати, які входять до пакета послуг компаній-посередників, так само ляжуть на плечі замовника.
Коментарі - 0