На Закарпатті 50 мостів — в аварійному стані

26.11.2025 15:34 33 0
На Закарпатті 50 мостів — в аварійному стані

На брифінгу в ОВА підбили проміжні підсумки функціонування дорожньої галузі Закарпаття в умовах воєнного стану та обмеженого фінансування.

З початку повномасштабної війни навантаження на автошляхи області суттєво зросло через релокацію підприємств і збільшення інтенсивності руху, повідомив Ростислав Пріцак, заступник голови Закарпатської ОВА.

«Сьогодні кошти з дорожнього фонду спрямовуються на підтримку обороноздатності країни. Поточні ремонти та експлуатаційне утримання зараз фінансуються з державного та місцевих бюджетів», – зазначив заступник керівника області.

За його словами, 80% фінансування дорожніх робіт на місцевих автошляхах забезпечують громади. Натомість за кошти державного й обласного бюджетів виконують першочергові роботи та ліквідовують наслідки аварійних ситуацій.

Гострою в регіоні залишається проблема зі штучними спорудами: в аварійному стані перебувають 27 мостів на місцевих дорогах та близько 50 – на державних.

Ростислав Пріцак зауважив, що 28 критичних об'єктів інфраструктури увійшли до Єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Закарпаття, що дозволить залучати кошти міжнародних донорів, ДФРР та грантові ресурси на їх відновлення.

Своєю чергою в.о. начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області Ігор Фартушок розповів про роботи на державних автошляхах:

  • ліквідовано зсуви на Латірському перевалі та поблизу Воловця;
  • відновлено міст біля с. Середнє, фінішує ремонт мостів у Синевирській Поляні, Жденієві та поблизу Ялового;
  • тривають роботи з реконструкції моста в Тересві та капітальний ремонт мосту біля Вучкового.

За кошти обласного бюджету та громад вдалося відновити 78 км місцевих доріг, провести поточний ремонт одного моста та 6 аварійних ділянок. Про це розповів в.о. директора Служби місцевих автомобільних доріг та розвитку інфраструктури у Закарпатській області Володимир Стадник.

Також він додав, що найбільш проблемними зараз залишаються гірські дороги Синевир – Колочава – Буштино, Колочава – Усть-Чорна – Калини – Бедевля та Свалява – Довге – Липча. Капітальний ремонт цих автошляхів стартував ще до початку повномасштабної війни, але роботи призупинені через відсутність фінансування.

Першочергові пріоритети – це збереження дорожнього покриття та безпека руху. Начальник обласного управління Укртрансбезпеки Назарій Павлій повідомив, що від початку року інспектори виявили 7646 порушень.

За його словами, в регіоні суттєво зросла кількість перевищення габаритно-вагових норм – понад 70 випадків, зафіксовано більш ніж 200 порушень нелегальних перевезень. До того ж у жовтні фахівці виявили 679 порушень режиму праці та відпочинку водіїв, що стало найвищим показником в Україні.

Попри всі виклики дорожня галузь Закарпаття повністю готова до проходження осінньо-зимового сезону: підготовлено 110 одиниць спецтехніки та необхідну кількість посипного матеріалу.

У зв’язку із завершенням чинних договорів Служби вже готують нові тендерні процедури на експлуатаційне утримання доріг. Вони передбачатимуть довший період дії та більші обсяги фінансування, що дасть можливість забезпечити повноцінне обслуговування мережі – від аварійно-відновлювальних заходів до зимового утримання та інших невідкладних робіт.

Читайте також:

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!