Мінімонстри на колесах: історія появи квадроциклів
20.04.2021 16:27
614
0
Коли бачиш особу надто юного віку, яка на повній швидкості жене на квадроциклі, мимоволі задаєшся питанням, звідки взялася ця чотириколісна машинерія, схожа на покруч мотоцикла і легкового авто.
Винайти велосипед
Як не дивно, все почалося з винайдення велосипеда. Точніше, велосипеда на чотирьох колесах. Близько 1850 року лондонський майстер Дж. Уорд сконструював такий чотириколісний задньоприводний агрегат для принца Альберта, чоловіка королеви Вікторії. Принц займався організацією Всесвітньої виставки 1851 року в Лондоні і, вочевидь, цікавився новими винаходами. Втім, велосипед, незалежно від кількості коліс, приводився у рух педалями, а на вигляд ще нагадував полегшену карету. Управляли ним довгим важелем, закріпленим на передній осі.
На цій же Всесвітній виставці була представлена інша модель чотириколісного велосипеда, виготовлена Віллардом Соєром із Дувра. У його конструкції ведучими були передні колеса. «Велоквадроцикл» Соєра запустили у масове виробництво. Його майстерня проіснувала до 1887 р.
Віллард Соєр на своєму винаході. Так виглядав прадід усіх квадроциклів. Фото: Wikipedia
Наступним кроком винахідників стало встановлення на чотири колеса двигуна. Але, як відомо, ця ідея призвела до появи легкових автомобілів.
4 червня 1896 року після тривалих експериментів Генрі Форд у дворі власного будинку запустив дещо, чому дав назву Ford Quadricycle. Це був моторизований транспортний засіб, який працював на етанолі та розганявся до 32 км/год. Ford Quadricycle став першим автомобілем, або ж першим квадроциклом, який сконструював Форд. Чим би він не був, Ford Quadricycle дав старт компанії Ford Motor.
Генрі Форд і Ford Quadricycle. Фото: Wikipedia
Подальший розвиток автоіндустрії надовго відкинув такого роду відкриті транспортні засоби на задній план. Автомобілісти переважно хотіли їздити з комфортом – аби на них не падав дощ і не дмухав холодний вітер. Ті, хто навпаки, цінував вітер в обличчя, брали кабріолети, а найбільш безстрашні приєднувалися до субкультури байкерів. Тому квадроцикл довелося винаходити заново.
Два, три, чотири
Мотоцикли розвивались паралельно із автомобілями – двоколісні екіпажі пробували обладнувати паровими, а згодом і бензиновими двигунами у той же період, що й чотириколісні. У 1960-х роках на ринок вийшли японські виробники мототехніки – Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki. Певною мірою особливості японського рельєфу і забудови, де все дуже близько і тісно, сприяли пересуванню на мотоциклах. Японські байки завоювали світове визнання і дотепер вважаються класичними. Водночас тамтешні конструктори шукали рішення, яке б дозволило мотоциклам впевнено пересуватися по складним ділянкам та залишатися стабільними на косогорах. У 1970 році Honda запатентувала триколісний всюдихід US90. Конкуренти з Suzuki обійшли патент, додавши четверте колесо, і презентували квадроцикл Suzuki QuadRunner LT125. Квадроцикли порівняно з трициклами виявились стабільнішими на поворотах і не так часто потрапляли у аварії. Інші компанії підхопили ідею – і почалося.
У цьому випадку нове виявилося добре забутим старим – адже це була майже реінкарнація першого автомобіля Форда. Щоправда, квадроцикли призначалися для переміщення не по міським дорогам, а по складнішим ландшафтам. У англомовних країнах їх позначають абревіатурою ATV (all-terrain vehicle, одним словом, всюдихід).
Порівняно з позашляховиками квадроцикли відзначаються меншими габаритами та вагою, що у багатьох ситуаціях обертається перевагою. В гори, в ліс чи у поле – чотириколісний всюдихід проїде там, де більший транспортний засіб не поміститься або загрузне.
Підприємливі горяни купують квадроцикли https://dvako.com.ua, щоб катати на них туристів, а селяни пристосували їх до господарства. Поїздка на природу на «квадрику» вийде більш економічною, ніж на позашляховику, оскільки перший витрачає менше пального. А чотири колеса і грізний вигляд зберігається. Можливо, тому квадроцикли так полюбляє молодь – у них є все, що треба для погоні за порцією адреналіну.
Будьте в курсі з “ПЕРШИЙ.com.ua” – приєднуйся до наших каналів у Telegram та Viber, а також підписуйся на сторінку в Instagram
Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0