"Криваві" дороги України
Зменшення жертв чи приховування
Українська статистика смертності в ДТП за останні роки така:
2018 – 3350 осіб; 2017 – 3432 осіб; 2016 – 3410 осіб; 2015 – 3301 осіб; 2014 – 4483 осіб; 2013 – 4833 осіб.
Найкривавішим в Україні за останні десятиліття був 2007 рік – тоді в ДТП загинули 9574 людини. Звісно, підвищення штрафів, покращення організації руху та зростання свідомості українців змінили трагічну статистику. Втім, вона все одно залишається дуже сумною і однією з найгірших у Європі. Ба більше, експерти кажуть, що не слід особливо радіти зниженню показників смертності за останні 5 років. Насамперед тому, що статистика не включає ДТП в анексованому Криму та окупованому Донбасі. Крім того, поліція не враховує померлих у лікарні після ДТП. Дані про смертність у ДТП від поліції та МОЗ відрізняються за даними громадських організацій на 10%.
Керівник ініціативи з безпеки дорожнього руху Vision Zero Віктор Загреба вважає, що статистика поліції може бути заниженою.
Ми як громадська організація робили точечні розслідування про кількість загиблих в ДТП у певних областях. Частина загиблих не фігурувала в офіційній статистиці. Тому я зробив висновок, що реальне число смертей в ДТП може бути вище, ніж офіційно повідомляється поліцією, – розповів ВВС News Україна експерт.
Він додав, що з 2016 року припинилась дія постанови Кабміну про порядок обліку ДТП, а нової немає.
Експерт вважає, що серйозних структурних змін для покращення безпеки руху останніми роками не було. А стрибок смертності у 2007 року пов'язаний з бумом автокредитування, подальше падіння – з фінансовою кризою.
І ще. Наприклад, за даними поліції за перше півріччя 2018 року найпоширеніші причини ДТП з постраждалими в Україні такі: перевищення безпечної швидкості, порушення правил маневрування та порушення правил проїзду перехресть – разом майже 40% від усіх ДТП з постраждалими. У той же час наїзд на пішохідних переходах – 4%, водіння в нетверезому стані – 3,6%. Дивує? Експерти кажуть, що наша статистика далека від реалій. Та ж ВООЗ найчастішими причинами смертельних ДТП називає п'яне водіння, перевищення швидкості, відсутність захисту (шоломів, ременів безпеки та дитячих крісел). Чому наша і світова статистика так відрізняються? Експерти переконані, що у нас дуже недосконало рахують.
"Статистика, яку надає українська поліція, відрізняється з кількох причин. По-перше, наша поліція взагалі майже не займалася збором статистики. Інформація сильно відрізняється у поліції і медиків і загалом скоріше не відповідає реальним даним.
По-друге, для точного виявлення причини ДТП необхідно проводити додаткову роботу: дізнаватися, чи були люди пристебнутими, чи був водій тверезим тощо. Цим займаються не завжди. Все це накладається на бажання людей уникнути відповідальності, і якщо їм це вдається, то причини таких ДТП не потрапляють до офіційної статистики", – коментує Opendatabot Влад Антонов, засновник сторінки DTP.ua.
У Зімбабве гірше
Коли українці щодня дізнаються новини про ДТП, то думають, що у нас найгірше. Ні, найгірше у Зімбабве. Там гине 75 (!) людей на 100 тисяч населення. А Україну в світовому масштабі дослідницька організація WorldLifeExpectancy віднесла до країн з "низькою" кількістю смертей в ДТП. Ми з 9,1 трагічним випадком на 100 тисяч населення посідаємо у світовому рейтингу 131 місце. А найкращі ці позиції – 182 і 183 місце – ділять Швеція і Мікронезія, в яких показник смертності не набагато більше 2 людей на 100 тисяч.
Показник смертності в ДТП в Україні навіть менше, ніж у США. Там гине в середньому 12,4 людини на 100 тисяч населення. Але пишатися нам все одно нічим. Хоча б тому, що порівно з лідерами рейтингу у нас гине в 4,5 разів більше людей. До того ж, аналізуючи причини ДТП, варто зрозуміти, що, принаймні, половини з них можна було б уникнути, не чекаючи ідеального стану доріг, свіжої розмітки та правильно встановлених дорожніх знаків. Варто було б просто ввімкнути мізки і стати більш відповідальним, - пише 24.
На дорогах гине більше, ніж від СНІДу
За даними Pulitzer Center світ у ДТП втрачає 1 млн 240 тисяч людей щороку. Перспектива: цей показник збільшиться до 3,6 млн смертей на рік до 2030 року. Дві третини загиблих в аваріях – чоловіки та хлопчики.
Взагалі смертність на дорогах – у 10 найпоширеніших причин смерті, куди входять серцево-судинні хвороби, захворювання дихальних шляхів, діабет, діарейні захворювання, туберкульоз, деменція. Для порівняння, у 2016 році, наприклад, майже стільки людей, як від ДТП, померло від туберкульозу, а СНІД забрав життя ще меншої кількості – 1 млн людей.
Експерти наголошують, що дорожні аварії не тільки позбавляють життя та знедолюють сім'ї, але й стають важким тягарем для бюджетів, економік, негативно впливають на суспільство і систему охорони здоров'я країн. Тому розвинуті країни все активніше борються з безладом на дорогах, підсилюють контроль за дорожньою інфраструктурою та автошколами, збільшують штрафи за порушення ПДР та проводять рейди проти нетверезих водіїв. Прикладом країн, яким вдалося у цьому питанні досягти успіху, можуть бути Швеція та Австралія. Кількість загиблих у Швеції, за деякими даними, приблизно дві сотні осіб на рік. І це найнижчий показник серед промислово розвинутих країн. Навіть враховуючи розмір країни та кількість населення в 10 млн осіб. Австралія "трохи" більша, проживає у ній 24 млн людей, і ще донедавна там гинуло 30 осіб на 100 тисяч населення. Але потім австралійці, як і шведи, якось навчилися шанувати закон і життя, тож смертність знизилася на 80%. Українцям теж варто було б повчитися багато чому – не сподіватися на одвічне "авось", шанувати своє і чуже життя та не гребувати законом. Не дарма кажуть, що правила дорожнього руху написані кров'ю. Свідки цьому: 1,2 млн. жертв ДТП щороку, в десятки разів більше постраждалих, ще більше – знедолених.
Високу смертність від ДТП у бідних країнах експерти пояснюють нерозвинутою інфраструктурою, поганими дорогами і неякісним рівнем медичного обслуговування, яке надається постраждалим у ДТП людям.
Нагадуємо, Правда та міфи про касові апарати для бізнесу Читайте також: В Україну прибув всесвітньо відомий американський актор, кінорежисер і продюсер Том Круз
Коментарі - 0