"Катастрофа освіти". 30% тих, що здали тести-2018 вважають Україну федерацією, а більше 40% не знають як називати точний час по-українськи
25.08.2018 13:43
294
0
Однак якість знань випускників, якщо судити за результатами, помітно впала.
"СТРАНА" зібрала все, що відомо про проходження та результати ЗНО в 2018 році.
Чому стало гірше з українською
Всього на тестування прийшли 335 тисяч чоловік, в той час як в минулому році оцінювання проходили 240 тисяч. Причина такого зростання здаючих в тому, що в 2018-м ЗНО з української мови довелося здавати випускникам профтехучилищ і коледжів, яких набралося більше 43 тисяч. Також майже 30 тисяч здаючих - це випускники минулих років.
Найбільше на ЗНО зареєструвалися в Києві - 28 тисяч осіб. У містах здавали ЗНО більше людей, ніж в сільській місцевості - 272 тисяч проти 63 тисяч. Найменше (5 880 осіб) записалося на ЗНО в Луганській області. Не з'явилися на тести 46 тисяч осіб, тобто більше 13%.
Українську мову та літературу здавали всі в обов'язковому порядку. З тих обов'язкових предметів, які давалися на вибір, найпопулярнішим стала історія України, яку здавали майже 170 тисяч осіб. Математику вибрали 112 тис. Біологію - 82 тисячі. З необов'язкових предметів найпопулярнішою виявилася географія, її здавали 79 тисяч чоловік. Найменш популярним предметом виявилась іспанська, на неї записалися всього 176 чоловік.
Що стосується результатів, то третина тих, хто складав ЗНО набрала мінімальний бал (100). Максимальний бал (200) отримали 210 осіб. Найбільше вищих балів отримали з математики (98 осіб), хімії (72) і фізики (15).
Українську мову на 200 балів склали лише сім чоловік на всю країну.
Відсоток тих, хто успішно склав іспит з української, за рік зменшився з 92% до 86%. В УЦОЯО пояснили зниження результатів участю в ЗНО випускників коледжів і професійно-технічних навчальних закладів - мовляв, їх результати виявилися значно нижче, ніж у інших, і зіпсували загальний результат.
Області - лідери і аутсайдери
УЦОЯО опублікував список, в яких областях набрали найвищі бали з предметів. Нагадаємо, максимальний бал становить 200. Найбільше таких результатів виявилося в Києві (288 осіб набрали 200 балів хоча б по одному предмету), далі йде Львівська область (215), а замикає трійку Харківська область (161). Всього 12 чоловік набрали 12 балів хоча б по одному предмету в Луганській області, вона на останньому місці.
У звіті УЦОЯО наводяться результати з окремих предметів в цілому і з розбивкою по областям.
Українська мова
Математика
Історія
Географія
Англійська мова
Провали і помилки при здачі ЗНО
На сайті УЦОЯО можна подивитися, як справлялися з конкретними завданнями випускники, на які завдання відповідали в основному правильно, а в яких найбільше помилялися. Так, половина випускників шкіл, які здавали ЗНО з математики, не впоралася із завданням для 8 класу. Це дії з дробами, де потрібно було тільки скоротити на 2 чисельник і знаменник і отримати результат. Тільки 52% змогли впоратися із завданням.
65% учасників тестування з української мови та літератури не побачили лексичну помилку в словосполученні "на наступній неділі". Тільки 37,6% знають, як правильно називати точний час по-українськи.
Що стосується історії України, тільки 16,8% учасників правильно відповіли, що по літописній легенді князь Володимир в 988 році вибирав нову релігію серед християнства, ісламу та іудаїзму. Іншими варіантами відповідей були: "індуїзм", "буддизм", "даосизм" і "конфуціанство".
30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою.
47,5% випускників не впізнали на фотографії будинок Верховної Ради і, відповідно, не змогли відповісти, в якому місті України воно знаходиться.
На питання "Авіалінії Антонова" здійснюють більше 35% перевезень великогабаритних і надважких вантажів на світовому ринку, є офіційним перевізником ООН. Що обумовлює високу конкурентність цієї компанії? "Лише 28,3% учасників дають правильну відповідь:" парк унікальних транспортних літаків українського виробництва ".
36,3% вважають, що причина - "світове лідерство компанії за кількістю вантажних і пасажирських літаків", 20,4% відзначили варіант "вигідне розташування бази авіакомпанії в столичному регіоні".
Майже 69% учасників тесту з географії не змогли відрізнити карту з басейнами річок від карт з їх долинами.
Майже 20% вважають, що айсберги можуть рухатися по материковій частині Антарктиди. Більше половини не знають, від чого залежить сила вітру.
Тільки 55% знають, що в Тихому океані знаходиться Маріанська западина, а не Гвінейська затока, хребет Ломоносова або Аравійське море.
Що стосується біології, то більше 22% випускників не знають, як вплинуло на здоров'я людства відкриття антибіотиків. Так, 7% тестованих відповіли, що завдяки цьому була розроблена профілактика генетичних захворювань.
Антирейтинг шкіл Києва
Вже з'явився список шкіл Києва, випускники яких набрали найменше балів за результатами ЗНО-2018. Для оцінки враховувалася статистика ЗНО з предметів, які здавали найчастіше: українська мова та література, математика, історія України, англійська та географія.
При складанні рейтингу враховувався не тільки відсоток учасників, які не складуть ЗНО, а й кількість школярів, які здавали тести в кожній школі. При рівному відсотку що не здали, вище за списком виявилася школа, в якій зазначений тест здавали більше учнів. В антирейтинг включені тільки школи, в той час як ПТУ, технікуми, коледжі в розрахунок не бралися.
"Ми ризикуємо опинитися ніде"
Дані про результати ЗНО не пройшли повз увагу користувачів соцмереж.
Блогер Іван Примаченко шокований рівнем знань випускників: "Перед нами чергові свідоцтва катастрофи української освіти. Це більше не гучні слова або спекуляції - це факт, який зафіксований на ЗНО. В описаних вище результатах мова йде не про якісь рідкісні факти або специфічні навички, а про базові знання і логіку. Що ще потрібно, щоб нарешті визнати освітню прірву, перед якою опинилася країна, і почати дійсно радикальні реформи? "
Підприємець Олександр Деркач вважає, що в низьких результатах винна вся система ЗНО:
"Всі зараз постять цю інформацію і дивуються, які у нас неписьменні діти і яка у нас гарна освіта. На відміну від них, я дивуюся, яке у нас дебильное ЗНО і яке ставлення до рівня знань дітей має подібний містечковий КВН. Той факт, що з 2007 року у нас першокурсниками ВНЗ стає більше людей, ніж випускається зі школи, мене не дивує ".
Міністр закордонних справ Павло Клімкін: "Відверто кажучи, хочеться бити тривогу. Це ж тотальна катастрофа! 48% абітурієнтів не змогли вирішити задачу рівня восьмого класу. Кожен другий з сьогоднішніх випускників не орієнтується в елементарних математичних правилах!
Навіть з тими зусиллями, яких сьогодні докладає команда МОН, без фундаментальних змін у підходах до викладання, без стимулювання молоді та без усвідомлення, що якісна освіта - це життєва необхідність, а не формальний атрибут, ми ризикуємо опинитися ніде.
Про які перспективи розвитку українського ІТ-сектора і інжинерингу ми говоримо? Про які технологічні прориви ми мріємо?
Не хочеться нагадувати банальні істини, але освіта - це шлях до успішного майбутнього. Звертаючи з цього шляху, ми свідомо прирікаємо себе на периферію життя.
І це стосується не тільки близької мені математики. Англійська, історія, географія, і, що вражає, українська ... Вдумайтеся ?! І цього ніхто не помічає! Вас це не шокує? "
Блогер Дмитро Касьянов: "Звичайно, це реформи минулого року і Порошенко винен, а не 25 років, загравання з учителями та системою освіти, коли сплачувались копійки і закривалися очі на розкрадання, неосвіченість і відверту тупість викладацького складу в своїй більшості:" ну хто туди на ці гроші нормальний то піде ".
Угробили і молодшу, і середню, і вищу школу, конвеєр з продажу атестатів, дипломів, сертифікатів і всяких Документів, які є, в масі, просто фіскальним чеком, про оплату послуги.
А, оцінки? Як номера, чим красивіше, тим дорожче ".
Блогер Олексій Копитько аналізує результати ЗНО з предметів і областям: "Про жахи ЗНО вже з'явилося кілька яскравих публікацій. Поки в основному мова йшла про загальну дикості на рівні країни. Але сама принадність - в розрізі регіонів. Якщо полазити по статистиці, можна виявити, які предмети і де провисають.
Слід зазначити, що Харківська область в цілому виглядає дуже пристойно. За середнім балом ЗНО область - на 4-му місці в країні. З усіх предметів (крім іспанської мови, на якому стратили 2 з 6 здавали) харківські школярі краще, ніж в середньому по Україні. З французької мови ми взагалі попереду планети всієї - не здав тільки 1 з 51. Тобто, натовпу переможців міжнародних олімпіад з Харкова мають за спиною цілком добротну біомасу.
Похмура ситуація за підсумками ЗНО - в системі профтехосвіти. Не тільки в Харкові - по всій Україні учні ПТУ здавали ЗНО радикально гірше випускників середніх шкіл та інших закладів.
Наприклад, з української мови та літератури в ХО не подолали поріг 100 балів 11,64% відсотка тих, хто складав, а серед учнів ПТУ - 48,1%. Тобто, половина. При цьому ще 37,4% учнів ПТУ отримали від 100 до 120 балів. Типова ілюстрація - Зміївський професійний енергетичний ліцей. Здавало українську мову 102 людини, не здав - 51, отримали мінімальний прохідний бал - 38. Математику в області провалили 16%, серед ПТУ - 53%.
Такий же жах всюди. Але що ще більш похмуро - є області, де не тільки ПТУ, а й звичайні школи вчать незрозуміло чому. Скажімо, в Закарпатській області не здали українську мову 37% випускників середніх шкіл (і 59% ПТУшників). Ще 25,5% школярів отримали бали від 100 до 120 (у ПТУшників - третина). Разом близько 60% тих, хто складав ЗНО мають вельми умовне уявлення про українську мову. У Берегівському районі не здали українську мову 68% учасників ЗНО, ще 20% отримали мінімальний бал. Є школи, де українська мову не здали 90% учнів. Ці цифри треба коректно доносити в усі європейські структури, куди на нас скаржаться угорці. В цілому, згідно зі статистикою ЗНО, на Закарпатті діти набагато краще знають англійську мову, ніж український.
40% випускників середніх шкіл в Закарпатті не здали історію України. За 30% - математику і фізику. Тобто, навіть на загальному тлі явно щось не так. Є й інші слабкі області.
Я не знаю, які тут заходи потрібні. Поки напрошується тільки один: скоротити на порядок фінансування нікому не потрібних вузів і направити ці гроші в школи і ПТУ, щоб утримувати там осудних вчителів, з яких можна хоч щось вимагати ".
Читайте також: Професійно-технічна освіта під загрозою: в Україні можуть зникнути унікальні навчальні заклади
Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0