ISO 9001: тернистий шлях управління якістю

02.02.2022 19:13 522 0
ISO 9001: тернистий шлях управління якістю

ISO 9001 – міжнародний стандарт, який утверджує вимоги до системи менеджменту якості в організації. Суть стандартизації полягає у встановленні критеріїв, які за умови їх виконання даватимуть впевненість у тому, що ваш постачальник може систематично виробляти товари та послуги, які задовольняють ваші потреби та відповідають конкретним законодавчим вимогам.

Важливо розуміти, що ISO (International Organization for Standardization, Міжнародна організація зі стандартизації) є органом, який розробляє та публікує стандарти, однак не проводить власне сертифікацію.

Вимоги ISO 9001 охоплюють широке коло питань, зокрема: 

  • Обов’язки вищого керівництва постачальника у сфері якості
  • Орієнтованість на клієнта 
  • Адекватність ресурсів
  • Кваліфікація персоналу
  • Управління процесами у сфері виробництва, надання послуг та адміністрування
  • Планування якості 
  • Розробка продукту
  • Процес управління скаргами споживачів 
  • Коригувальні та запобіжні заходи

Існує вимога про постійний моніторинг вашим постачальником уявлень споживача про якість продукту (послуги), а ще аналізу вхідних замовлень, моніторингу та вимірювання продукції та процесів. Важливо все, аж до калібрування вимірювальної техніки.

Що означає відповідність вимогам ISO 9001?

Це означає, що постачальник використовує системний підхід в управлінні якістю та власним бізнесом, і гарантує впевненість у тому, що ваші потреби як споживача чітко зрозумілі, узгоджуються та задовольняються. Проте наявність сертифіката відповідності стандарту ISO 9001 не повинна розглядатися як заміна декларування або підтвердження відповідності продукції. ISO 9001 не визначає вимог до товарів або послуг. Той, хто закуповує, мусить сам розуміти, яка продукція йому потрібна, визначати вимоги і доносити їх до постачальника. Якщо цього не зробити, може виявитися, що продукт відповідає законодавству, але у цьому конкретному випадку не підходить для застосування.

Як перевірити, чи постачальник відповідає стандарту?

В Україні сертифікати ISO часто вимагають під час тендерів. Отож вони потрібні підприємствам, котрі збираються брати у них участь. 

Монополії на видачу сертифікатів на відповідність ISO 9001 не існує. Цим займаються органи сертифікації (реєстратори) http://ims-cert.com/mezhdunarodnaya-sertifikacziya/iso-9001.html, які акредитуються визнаними на національному чи міжнародному рівні органами акредитації. Акредитація підтверджує незалежність та компетентність органу сертифікації. 

В Україні єдиною організацією, яка акредитує такі органи, є Національне агентство з акредитації України. На сайті цього агентства легко перевірити, чи має акредитацію реєстратор, який видавав сертифікат, і в якій області він акредитований. Номер атестату з акредитації чесні реєстратори вказують на своїх сайтах, так що їх можна звірити зі списком НААУ.

Реєстратор проводить аудит системи управління організації на відповідність стандарту ISO 9001. Часто отриманню сертифікату передують докорінні зміни у підходах до роботи на підприємстві. Якщо є сумніви, чи постачальнику справді виданий сертифікат, чи він щось підробив, можна звернутися безпосередньо до реєстратора. Якщо орган сертифікації присутній у реєстрі НААУ, а постачальнику виданий сертифікат таким органом, цього достатньо, щоб переконатися, що постачальник відповідає стандарту ISO 9001. 

Читайте також:

Теги: Бізнес
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!