Закарпатські кордони: очікування на межі нервового зриву

17.12.2019 07:33 234 0
Закарпатські кордони: очікування на межі нервового зриву
Як повідомляли місцеві ЗМІ, на КПП «Тиса» минулих вихідних черга розтяглася на 8 км. Митники кажуть – пункт перевиконує свою пропускну здатність. Терпіння і нервів стільки чекати вистачає не в усіх: деякі відчайдухи порушують правила і намагаються заїхати на КППпо зустрічній смузі. А вночі 12 грудня на КПП «Дяково-Халмеу» на кордоні з Румунією українські далекобійники накинулися з кулаками на сербських колег. Проблема черг стосується не лише Закарпаття: як інформує Західне регіональне управління Держприкордонслужби, 16 груднястаном на 15:00найбільше навантаження лягало на пункти пропуску «Краковець», «Рава-Руська» і «Шегині» на Львівщині, на кордоні з Польщею. У жовтні, коли українські перевізники вичерпали квоти на міжнародні перевезення вантажів територією Польщі, всі фури, як одна, взяли курс на Словаччину. В результаті, доки питання дозволів не врегулювали, на КПП «Ужгород-Вишнє Нємецьке» натискала черга з півтисячі вантажівок. Що ж не так із нашими кордонами?Звичайно, процедура оформлення вантажів тривала. Та й «ворота у Європу» затісні: як зазначила виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев’янко, більшість пунктів пропуску будувалися десятки років тому, коли значно менша кількість людей виїжджала закордон. Хіба може дивувати, що пропускні пункти, розраховані на реалії епохи «залізної завіси», не витримують сучасного навантаження? За словами Дерев’янко, аби виправити ситуацію, в першу чергу необхідно розбудовувати інфраструктуру — збільшувати кількість пунктів на митницях та їхню пропускну здатність. Перше – довготерміновий процес. До прикладу, плани запустити на українсько-угорському кордоні КПП «Велика Паладь–Надьгодош» так і лишаються планами. Проте є доступніші шляхи:збільшитикількість смуг руху на існуючих пунктах, провести модернізацію і забезпечити безперебійність роботи КПП. Ще одну ймовірну причину, чому затори з фур на кордонах настільки великі саме у грудні, озвучивпомічник Голови Державної прикордонної служби України – прес-секретар Андрій Демченко кореспондентам«Укрінформу»: «У більшості випадків скупчення відбувається на кордоні з Угорщиною, оскільки дії договорів закінчуються щодо вантажних перевезень по іншим країнам. Перевізники вибирають для свого напрямку руху одну ділянку, зокрема, Угорщину. Однак, на кордоні на цій ділянці працює лише один пункт пропуску, де можуть оформлятись вантажівки. Тому, звісно, і відбувається одночасно масове скупчення». Може, і самим перевізникам варто було б заздалегідь продумати якісь альтернативні маршрути? А як «у них»? «У Європі взагалі немає внутрішніх митних терміналів і на кордоні перевіряється лише 1% фур, а решта оформлюються за 5 хвилин», – каже керівник громадської організації «Митний контроль»Інна Біленко. За її словами, найбільш дієвий спосіб позбутися черг на кордонах – максимально спростити перевірки. Що більше формальностей – то більше проблем і ширший простір для корупції. У світі одним із найбільш завантажених вважають кордон між США і Мексикою. Тут трапляються випадки, коли водії вантажівок змушені простоюватипо 12 годин, аби потрапити на територію Сполучених Штатів.Втім, це дві величезні держави, до того ж мексикансько-американський кордон відомий інтенсивним потоком наркотрафіку. Повідомляють, що у в Європі5-7-годинні черги бувають, зокрема, на угорсько-сербському та угорсько-румунському кордонах. Заходи посиленого контролю на межі між Іспанією та Гібралтаром (британська самоврядна територія площею всього 6,5 км²) свого часу призвели до затримок з перетином кордону у 5 годин.А щоб пройти кордон між Росією і Латвією, далекобійники можуть прочекати 10-20 годин. Відео, зняті на російсько-латвійському кордоні, показують довжелезні шеренги фур, яким не видно ні кінця, ні краю. https://www.youtube.com/watch?v=HxnJO_qQaG4 До болю знайома ситуація!  

Теги: Кордон
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!