Молочна продукція в Україні дорожчає: відомі причини

12.02.2022 19:02 2316 0
Молочна продукція в Україні дорожчає: відомі причини

За останні чотири місяці в Україні суттєво зросли ціни на молочну продукцію. І якщо вартість 900 мл молока збільшилася на 1 грн, то кілограм сиру подорожчав майже на 5 грн. Експерти вважають, що така тенденція продовжиться. За їхніми оцінками, навесні цінники на таких продуктах можуть додати ще 3-4%.

 

Ще у жовтні 2021-го “молочний кошик” (сир, масло, кефір, молоко) обходився українцям у 478,9 грн. А тепер за такий самий набір доведеться заплатити вже 516 грн. Наприклад:

  • масло подорожчало з 48,6 до 53,3 грн (200 г);
  • молоко – з 31,28 до 32,4 грн (за 900 мл);
  • кефір – із 33,73 до 34,82 грн (за 950 мл);
  • сир – із 49,31 до 51,1 грн (за 300 г).

Проте таке подорожчання для виробників здається надто несуттєвим. З одного боку подорожчання стримують супермаркети (про це пізніше), а з іншого – уряд, який обмежує націнки на масло та молоко.

Можна виділити три основні причини, чому подорожчали молочні продукти:

  1. зросли ціни на газ та електроенергію для виробників;
  2. подорожчала молочна сировина (зокрема через зростання цін на корм);
  3. впала прибутковість виробників молока.

Ціни на молочну продукцію багато в чому залежать від великих ритейлерів (мереж супермаркетів). Вони підписують договори з виробниками, у яких зокрема зазначені ціни. А щоб підняти вартість, доводиться домовлятися з ритейлерами та переукладати угоди.

Супермаркети завжди проти такої ініціативи: вони зацікавлені зберегти свою надбавку ще й запропонувати продукцію за нижчими цінами, ніж у конкурентів. Як результат – собівартість виробництва значно зросла, а ось ціни збільшуються плавно й із запізненням.

“Те зростання цін, яке є, часто не покриває всіх витрат. Дехто навіть працює у збиток. Вони б відігралися за рахунок збільшення цін для ритейлерів, але ритейлерів дуже складно переконати. Є кілька операторів, і вони дуже неохоче йдуть на підвищення цін. Це триває місяцями, а якщо й піднімають, то зростання відбувається на 2-3% за кілька місяців”, – пояснює директор аналітичного агентства “Інфагро” Василь Вінтоняк.

Складні відносини між виробниками та ритейлерами – традиція українського ринку. Прорватися на полиці супермаркетів складно, а ті, кому це вдається, часто незадоволені вимогами мереж магазинів та супермаркетів.

 

Читайте також:

Теги: Ціни
Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!