У Маска схоже проблеми

05.11.2017 17:48 128 0
У Маска схоже проблеми
Засновнику SpaceX і Tesla бізнесменові-інженеру Ілону Маску загрожує фінансовий крах. Про це повідомляє Lenta. Днями виробник найбільш розпіареного електромобіля Tesla відзвітував про рекордні квартальні збитки. Разом з заявами американського уряду про швидке скасування пільг для електромобілів це викликало паніку на біржах і падіння вартості акцій групи компаній, що належить американському мільярдерові Ілону Маску. Багато хто вважає його геніальним винахідником і двигуном прогресу, приписуючи йому неймовірний вклад в розвиток технологій. І дійсно, його уваги вистачає на все - від виробництва кепок до будівництва тунелів. Але поки Маска з упевненістю можна назвати лише геніальним міфотворцем: гучні проекти американця не працюють без державних субсидій, хоча вже принесли їх автору мільярди, популярність і армію шанувальників. Період з 30 червня по 30 вересня поточного року виявився провальним для Tesla. Збитки виробника електрокарів досягли рекордних 670 мільйонів доларів. У компанії це пояснили складнощами з виробництвом нової машини Model 3: обіцянки випустити до грудня 20 тисяч цих машин, судячи з усього, стримати не вдасться, адже на початок жовтня з конвеєра зійшли лише 260 одиниць. У Tesla пояснюють, що збирати нову модель в заявлених обсягах не дозволяють потужності підприємства Gigafactory в Неваді, де для неї виготовляють акумуляторні батареї. Проблему пообіцяли вирішити протягом найближчих місяців, і вже до березня 2018 року довести виробництво Model 3 до п'яти тисяч одиниць в тиждень. Республіканська партія в США, підтримувана президентом Дональдом Трампом, активно продавлює реформу податкового законодавства, яка позбавить пільг виробників електромобілів. Це може серйозно вдарити по продажах машин з електроприводом, в тому числі Tesla. Поправки до податкового законодавства фактично позбавлять покупців знижки в 20 відсотків, або 7,5 тисячі доларів. А адже саме це найчастіше називають головною причиною успішних продажів електромобілів Маска. Втім, скасування пільг позбавить підтримки і його головних конкурентів на американському ринку - General Motors і Nissan. Але навіть якщо зміни законодавства прийняті не будуть, діюча знижка скоро буде вичерпана. Справа в тому, що надати оплачувану державою знижку автовиробник може лише на 200 тисяч машин щорічно, а Tesla за вісім місяців 2017 роки вже продала 127 тисяч машин. За підсумками минулого року Tesla вийшла на перше місце в світі по капіталізації серед автовиробників - тобто на ринку компанія коштує дорожче GM. При цьому у Tesla 18 тисяч робітників, а у GM - 215 тисяч, Tesla продала в 2016 році 100 тисяч машин, а GM - більше 3 мільйонів тільки в США. Вартість активів, тобто заводів та іншої власності, у Tesla оцінюється в 4,3 мільярда доларів, в той час як у GM - в 44 мільярди. Однак компанії Ілона Маска все одно розорилися б без підтримки держави. Належні йому Tesla Motors, SolarCity і SpaceX за рахунок різних програм держпідтримки отримали близько 4,9 мільярда доларів. А це означає, що державно-приватне партнерство, в якому держава нерідко виступає в ролі донора, є основою бізнес-імперії підприємця. Незважаючи на те що компанії оцінюються ринком високо, а вартість частки Маска обчислюється мільярдами доларів, вони як і раніше регулярно звітують про збитки. Так відбувається не тільки в США. Tesla часто користуються попитом в тих країнах, де держава надає різні пільги і субсидії - наприклад, в Норвегії, Німеччини і Великобританії. У Гонконзі продажу Tesla звалилися відразу після повернення податку на реєстрацію електрокарів. Аналогічна ситуація спостерігалася в 2016 році в Данії: там число зареєстрованих електрокарів скоротилося на 70% після завершення програми стимулювання попиту на електромобілі. Tesla - не єдина компанія Маска, яка зазнає фінансових і технічні складності. Багато галасу наробив проект високошвидкісного вакуумного поїзда Hyperloop, ідейним натхненником і на певному етапі інвестором якого був ексцентричний мільярдер. Новітній вид транспорту обговорюється не перший рік і вже привернув гроші інвесторів (в тому числі і російських). Але жодної діючої моделі, здатної розігнатися не тільки до 1200 кілометрів на годину, а хоча б до 400 кілометрів (до слова, це вже під силу звичайним високошвидкісним поїздам) - так і не збудовано. Однак бажаючих вкластися в казковий вид транспорту досить, і зараз просуванням проекту займаються відразу кілька компаній зі схожими назвами.

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!