5 психологічних прийомів, які впливають на людей
26.06.2018 23:03
232
0
У XX столітті у звичайної людини не вистачало знань, щоб переконувати оточуючих або впливати на їх дії та рішення. Психологічними прийомами володіли політики, ЗМІ, психологи. Але ні в школах, ні в газетах прості люди не могли дізнатися і краплі того, про що в курсі їх президент і місцевий телеканал.
Щоб освоїти ці нескладні прийоми і практикувати їх у своєму житті, досить дізнатися, як вони працюють на конкретних прикладах, пише vitamarg.
«Коли я стану президентом, я зроблю країну краще!» - мовить красномовний політик з трибуни. Виборці чують слово «коли» і думають, що він упевнений в собі і вміє чітко визначати завдання. Насправді це класичний метод пресуппозиции, коли людина ненав'язливо забігає вперед.
У житті пресуппозиция допомагає акуратно вселити людині, що щось обов'язково станеться:
«Коли ти вийдеш за мене, ми переїдемо в Канаду»
«Коли ви приймете мене на роботу, я збільшу кількість клієнтів»
Псевдовибір
«Милий, до моєї мами ми їдемо завтра або в суботу?». З одного боку, в цьому питанні є вибір між двома днями, а з іншого - немає вибору »не поїхати".
Метод псевдовибори будується за принципом "з двох зол - менше", коли ми пропонуємо людині вибір, який не повинен містити невигідний нам результат. Підсвідомо при цьому респондент вважає себе головним, тому що йому дали право вирішувати:
«Купіть наш потужний ноутбук прямо зараз або візьміть в кредит без першого внеску!»
«Ти віддаси мені борг сьогодні або завтра?»
Невербальна поведінка
«Ой, мені потрібно на десять хвилин відлучитися в офіс. Я візьму твою машину, коханий? »- ласкаво вимовляє дружина, просячи у чоловіка його дороге авто. Але чи буде це прохання так ласкава, якщо прибрати слова "ой" і "коханий"?
«Мені потрібно на десять хвилин відлучитися в офіс. Я візьму твою машину? »- тепер це прохання врятує від відмови хіба що ласкава інтонація.
Що особливого в таких словах і в тому, як ми їх вимовляємо? Вся справа в тому, що друге речення повністю вербально - воно несе конкретний зміст без емоцій. У першому ж варіанті емоції були. Позитивна інтонація додає фарб, тому людина більше схильний прислухатися саме до невербальному - тобто емоційно забарвленого.
Проявами невербальних можуть виступати міміка, зменшувально-пестливі слова, сміх, посмішка, дотику, мова тіла - все, чим можна чарувати. Увага на вербальне, тобто фактичне і логічне, відходить на другий план:
«Ох, щось я недобре себе почуваю ... Марина Іванівна, а можна я піду раніше зі школи? Ну будь ласка! Ох ... »
Відпустила б Марина Іванівна цього учня, якби він не виявляв емоцій?
Доведення до абсурду
- Мам, да весь клас отримав двійки!
- А якщо весь клас піде стрибати з даху, ти теж підеш?
Багатьом знайомий цей діалог з дитинства. Вся справа в тому, що батько в цьому випадку перебільшував, довів твердження дитини до абсурду.
Перебільшувати нескладно. З будь-якої претензії потрібно виокремити загальне, не конкретне, і демонстраційно сприйняти це як образу чи приниження:
- Пане мер, чому дороги в місті нам не зробили до сих пір?
- Зачекайте. Ви хочете сказати, що я погано працюю? Або що ми все тут сидимо склавши руки?
Альтернативний варіант:
- Ти не правий.
- Не правий? Я це вивчаю багато років. Ти називаєш мене тупим?
Мета перебільшення - довести критику, претензії до абсурду, щоб перейняти у іншої людини роль "нападника", щоб не бути жертвою. Головне - реагувати на загальні слова і показувати емоції, а не намагатися вступати в конструктивну розмову.
Слова-приманки
«Загальновідомо, що цей кандидат - шахрай. Чи не голосуйте за нього, голосуйте за мене! »
«Всім відомо, що наш банк - лідер в сфері обслуговування»
«Очевидно, що ти не правий»
Без емоційних підсилювачів ці висловлювання звучать не так переконливо, як з ними. Це в тексті такі слова будуть викликати реакцію "не вірю, доведіть на прикладах", а в мові - навпаки, додадуть невербальних фарб і підкріплять повідомлення "авторитетними думками".
Слов-приманок дуже багато:
"Зрозуміло, що..."
«Всі ми знаємо, що ...»
«Всі чудово розуміють, що ...»
І так далі.
Використовувати слова-приманки в спілкуванні можна в тому випадку, якщо в повідомленні немає повної впевненості з боку респондента. Наприклад, дитина Ваня не хоче їсти кашу:
«Ти ж розумієш, що якщо не з'їси її - НЕ виростеш великим і сильним»
Суть слів-приманок - додати "очевидності" туди, де її немає, щоб у людини створювалося враження, що істина прямо перед ним. Якщо використовувати такі слова в парі з кимось, ефект буде ще більше. Однак в тексті, наприклад, під час листування, вони не працюють.
Трохи людям вдається стати майстерними ораторами або професійними учасниками переговорів, але сьогодні для цього є всі інструменти. Використовувати психологічні хитрощі на благо або для маніпуляцій - вирішуємо тільки ми самі.
Нагадаємо, Які лісові Закарпатські ягоди визнані найкориснішими
Пресупозиція
Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!
Коментарі - 0