Станція через яку вже понад століття на Закарпаття прямують усі поїзди зі Львова (фото)

22.11.2017 11:54 271 0
Станція через яку вже понад століття на Закарпаття прямують усі поїзди зі Львова (фото)
Мова про Лавочне. Станцію було відкрито 5 квітня 1887 року, у складі залізниці Сколе — Лавочне як частини залізниці Стрий — Мукачево. Про це йдеться у публікації на сторінці Мандрівка Старим Кордоном в соцмережі Фейсбук.
"Розташоване в долині річки Опір, а в кількох кілометрів на південному заході знаходиться її початок. В межах села в неї впадає річка Ровина. На південь від села розташована гора Явірник (1120,6 м).1886 року було завершено будівництво залізниці Мукачево — Свалява — Лавочне, а 1887 — Лавочне — Стрий. Електрифіковано станцію 1956 року у складі залізниці Лавочне — Мукачево. Це була перша на Львівській залізниці електрифікована ділянка, до 1961–1962 років електрифікації ділянки Львів — Стрий — Лавочне була острівною", - сказано в дописі до світлин.
Варто також зазначити, що це залізнична станція, яка знаходиться на основній магістральній трасі, що перетинає Карпати: Львів-Стрий-Лавочне-Бескидський тунель (перевал) -Воловець-Мукачево-Батьово-Чоп. Тут зупиняються всі поїзди, що йдуть зі Львова, Стрия, Сколе в Закарпаття та, відповідно, у зворотний бік - як вантажні, так і пасажирські (причому і місцевого сполучення, і дальнього сполучення - як України, так і міжнародні). Крім того, станція є початковою (і кінцевою - в зворотному напрямку) для 23-х-кілометрової перевальної ділянки Лавочне-Воловець (з Прикарпаття в Закарпаття) залізниці через Карпати з ухилом 29 тисячних (це ділянка з найкрутішим ухилом на магістральних лініях колишнього СРСР). Водночас, за інформацією Вікіпедії, тут здійснюється технічна перевірка стану потягу, включаючи перевірку гальмівних систем і - при необхідності - посилення тяги. Вантажні поїзди від станції Лавочне на підйом до Бескидського тунелю, а далі на спуск до станції Воловець йдуть під кратною тягою в 2-3 локомотива і підштовхуються локомотивом-штовхачем. На ділянці використовуються 2-х-секційні локомотиви ВЛ11М. Аналогічно організовано і зворотний рух від станції Воловець до станції Лавочне. До другої світової війни залізнична станція Лавочне перебувала на кордоні між Польшею і Чехословаччиною, а з березня 1939 (як наслідок Мюнхенської змови) - на польсько-угорському кордоні. За матеріалами: https://goloskarpat.info

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!