Нарешті бюджет зростання - Валерій Лунченко

20.09.2017 09:37 81 0
Нарешті бюджет зростання - Валерій Лунченко
По різному у попередні роки виглядала діалектика бюджетного процесу, однак, в більшості випадків Закон про Державний бюджет приймався, як кажуть, "під ялинку" в останні дні року, що є порушенням діючого порядку, згідно з яким цей закон має бути прийнятим до 1 грудня. А, наприклад, 1995, 1996 і 1997 роки країна починала взагалі без завтердженого бюджету і так жила по нормативах бюджету попереднього року до квітня, березня і червня місяця, відповідно, коли, нарешті, Верховна Рада знаходила необхідний консенсус для прийняття відповідного рішення. Нинішній Уряд і в минулому році, і вже в поточному задекларував і дотримується свого зобов'язання не порушувати терміни підготовки і подання проекту Державного бюджету України на розгляд парламенту. І вже обов'язок Верховної Ради прийняти цю естафету і діяти за регламентом, що встановлений Конституцією та Бюджетним кодексом України. Як відомо, презентація і ухвалення Кабінетом Міністрів України проекту Державного бюджету на 2018 рік відбулися 15 вересня і в цей же день його спрямували до парламенту. За регламентом документ повинен до 1 жовтня опрацьовуватися в Комітетах Верховної Ради, після чого він вноситься на пленарні засідання для першого, другого і, якщо буде потрібно, для третього читання. На все це парламентарям закон відводить 2,5 місяці, тобто до 1 грудня Державний бюджет на наступний рік має бути ухвалений. Як буде по факту - час покаже. За змістом презентації, яку провів особисто Прем'єр-Міністр Володимир Гройсман, бюджет 2018 року по суті є бюджетом зростання, в якому позитивні економічні результати трансформуються в підвищення рівня життя українців. Такий підхід був започаткований ше за часів прем’єрства Арсенія Яценюка, однак горяча фаза військового конфлікту з Росією змусила суттєво відкоригувати спрямування коштів бюджету на потреби оборони держави і відкласти багато із запланованого не наступні роки. Вперше за усі роки існування незалежної держави Україна доходи зведенного бюджету перевищать 1 трлн грн. В порівнянні із попереднім роком вони зростуть на 15%, при чому Уряд не підніматиме податків, а збільшення забезпечується завдяки економічному зростанню. В проекті бюджету передбачено збільшити мінімальну зарплату на 16, 3% до 3723 грн., тоді як інфляція прогнозується на рівні 7%. Тобто вже на другий рік поспіль Уряд дотримується дуже психологічно важливого принципу - забезпечувати випередження росту доходів над здорожченням вартості життя. Стосовно працюючого населення це вже успішно втілено. А з прийняттям змін до пенсійного законодавства, буде, сподіваюся в найближчий час, втілено і для численної спільноти українських пенсіонерів. Закладаються необхідні обсяги коштів для забезпечення державної соціальної допомоги на субсидії, пільги, допомогу малозабезпеченим сім'ям та іншим категоріям населення, які такої допомоги будуть потребувати. З 32,2 млрд. грн до 44,0 млрд.грн закладено зростання видатків бюджету на дорожню інфраструктуру. Ми бачимо значний прогрес щодо приведення до ладу шляхового господарства держави вже в цьому році. А в наступному цей процес буде ще більше активізовано. Звичайно, дуже солідні кошти будуть спрямовані на заходи по забезпеченню оборони держави і безпеки громадян - майже 165 млрд. грн. При цьому на забезпечення діяльності Збройних Сил України та підготовку війск фінансування збільшується на 22,4%; на розвиток, закупівлю і модернізацію військової техніки закладається коштів на 65,7% більше; на органи МВС, охорону державного кордону та ліквідацію надзвичайних ситуацій - на 20,3% більше, ніж було передбачено на 2017 рік. На усі соціально-культурні заклади, включаючи освіту, медицину, культуру, спорт тощо також передбачається спрямувати набагато більше коштів бюджету по усіх статтях видатків. Дуже важливо, що заплановане серйозне збільшення заробітної плати громадян, які працюють в цих сферах економіки держави. Це питання вже давно назріло і навіть перезріло. Хоча частково, зокрема в освіті, рухалося в позитивному напрямку. Отже його радикальне вирішення у 2018 році буде дуже доречним по ходу реалізації заходів освітньої та медичної реформ. А ще хотілося б із задоволенням відзначити, як секретарю Комітету з агарарної політики та земельних відносин, тобто будучи зацікавленим за специфікою парламентської діяльності, що ледь не вперше в історії української держави передбачено виділити понад 1 млрд. грн. на розвиток фермерських господарств. А окрім цього, 2 млрд. грн - на дотацію суб'єктам господарювання АПК, майже 1 млрд. грн. - на здешевлення вітчизняної сільгосптехніки, 2,3 млрд. грн. - на розвиток тваринництва. Завдяки названій підтримці, а ми в Комітеті завжди на це наголошуємо і формулюємо відповідні пропозиції Уряду і галузевому міністерству, наш агропромкомплекс стане набагато більш конкурентноспроможним та вмотивованим. Це безумовно радує усіх зацікавлених в подальшому розвитку вітчизняного АПК та усіх аграріїв безпосередньо. Отже, бюджетний процес, можна сказати, успішно рухається за правильною траекторією і вже потрапив у головний представницький орган держави. Буде багато дискусій, боротьби інтересів, навіть і численних спроб "перетягування канату". Адже не секрет, що депутатський корпус це, в значній мірі, виразники певних інтересів і не тільки партійних. Головне, щоб народні депутати пам'ятали, що їх обрав народ для того, щоб дбали про країну і людей. Цьому повинен слугувати і Державний бюджет на 2018 рік, робота над яким у Верховній Раді України вже розпочинається безпосередньо. Валерій Лунченко, народний депутат України

Будьте вкурсі з ПЕРШИЙ.com.ua - приєднуйтесь до наших спільнот:

Коментарі - 0

Поки немає коментарів, будьте першим, залиште свій відгук!